Com de preparada es troba la societat actual a l’hora de compartir els seus registres mèdics i fer ús dels mitjans socials de comunicació?

Leer en castellano
Read It in English

Un estudi recent realitzat per l’empresa DC Interactive Group ens indica que l’ús de les xarxes socials i dels dispositius mòbils dins de l’àmbit sanitari ha augmentat considerablement en els últims anys.

El resum de dades de l’estudi realitzat és el següent:
– El 26% dels hospitals està participant de manera proactiva en els mitjans de comunicació (un 46% a YouTube, un 84% a Facebook, un 64% a Twitter i un 12% en Blogs).
– Un 60% dels metges afirma que les xarxes socials milloren la qualitat del servei sanitari ofert als pacients.
– Un terç dels consumidors utilitzen els portals socials tals com Facebook, Twitter, YouTube, i fòrums online per tractar temes relacionats amb la seva salut, incloent-hi la recerca d’informació mèdica, seguiment i control de símptomes, i fins i tot transmetre la seva opinió respecte a metges, medicaments, tractaments, dispositius mèdics i plans de salut.

– El 45% dels individus d’entre 45 i 64 anys compartiria informació mèdica a través dels mitjans socials.
– Més del 80% dels individus entre 18 i 24 anys afirma que compartiria informació de salut a través de les xarxes socials i gairebé el 90% confiaria en la informació allà trobada.
– Quan es pregunta amb qui confiarien més a l’hora de buscar publicacions de posts relacionats a continguts de salut, responen que confiarien en un:
o 46% en d’altres pacients que coneixen
o 25% en d’altres pacients que no coneixen
o 55% en hospitals
o 60% en metges
o 56% en infermeres
– El 41% dels consumidors afirma que les xarxes socials influeixen a l’hora d’escollir un metge, un hospital o un centre de salut.

– El 31% dels adults amb dispositius mòbils han consultat informació mèdica a través del seu dispositiu, comparat amb el 17% de fa dos anys anteriors, aquesta dada ha augmentat considerablement.
– Un de cada dos adults amb smartphone l’utilitza per consultar informació mèdica.
– El 19% dels propietaris de smartphone s’han descarregat alguna vegada una aplicació mòbil relacionada en temes de salut (les aplicacions per fer exercici, dieta, i controlar el pes són les més populars).

Aquestes dades mostren que el mercat de les aplicacions mòbils i l’ús de les xarxes socials com a mitjans de comunicació, recerca d’informació i compartició de documentació mèdica no hagi parat de créixer i fer-se més popular en els darrers anys. Les dades mostren que no només els joves són els màxims usuaris sinó que cada cop més gent de totes les edats es posa al dia en l’ús i consulta de la seva informació mèdica a través de la xarxa. Es per això que cada cop més els proveïdors sanitaris i totes les entitats relacionades en el sector salut es veuen obligades a respondre a aquesta creixent demanda i a actualitzar-se per crear, publicar i gestionar tot el contingut mèdic publicat als mitjans socials.

Llegir en català
Read It in English

Un estudio reciente realizado por la empresa DC Interactive Group nos indica que el uso de las redes sociales y de los dispositivos móviles dentro del ámbito sanitario ha aumentado considerablemente en los últimos años.

El resumen de datos del estudio realizado es el siguiente:
– El 26% de los hospitales está participando de manera proactiva en los medios de comunicación social (un 46% en YouTube, un 84% en Facebook, un 64% en Twitter y un 12% en Blogs).
– Un 60% de los médicos afirma que las redes sociales mejoran la calidad del servicio sanitario ofrecido a los pacientes.
– Un tercio de los consumidores utilizan los portales sociales tales como Facebook, Twitter, YouTube, y fórums online para tratar temas relacionados con su salud, incluyendo la búsqueda de información médica, seguimiento y control de síntomas, e incluso transmitir su opinión respecto a médicos, medicamentos, tratamientos, dispositivos médicos, y planes de salud.

– El 45% de los individuos de entre 45 y 64 años compartiría información médica a través de los medios sociales.
– Más del 80% de los individuos de entre 18 y 24 años afirma que compartiría información de salud a través de las redes sociales y casi un 90% confiaría en la información allí encontrada.
– Cuando se pregunta con quien confiarían más a la hora de buscar publicaciones relacionadas con contenidos de salud, responden que confiarían en un:
o 46% en otros pacientes que conocen
o 25% en otros pacientes que no conocen
o 55% en hospitales
o 60% en médicos
o 56% en enfermeras
– El 41% de los consumidores afirma que las redes sociales influyen a la hora de escoger un médico, un hospital o un centro de salud.

– El 31% de los adultos con dispositivos móviles han consultado información médica a través de su dispositivo, comparado con el 17% de hace dos años, éste dato ha aumentado considerablemente.
– Uno de cada dos adultos con smartphone lo utiliza para consultar información médica.
– El 19% de los propietarios de smartphone se han descargado alguna vez una aplicación móvil relacionada con temas de salud (las aplicaciones para hacer ejercicio, dieta, y controlar el peso son las más populares).

Estos datos muestran que el mercado de las aplicaciones móviles y el uso de las redes sociales como medios de comunicación, búsqueda de información y compartición de documentación médica no haya parado de crecer y hacerse más popular en los últimos años. Los datos muestran que no sólo los jóvenes son los máximos usuarios sino que cada vez más gente de todas las edades se pone al día en el uso y consulta de su información médica a través de la red. Es per eso que cada vez más proveedores sanitarios y todas las entidades relacionadas con el sector salud se ven obligadas a responder a este creciente demanda y a actualizarse para crear, publicar y gestionar todo el contenido médico publicado en los medios sociales.

Llegir en català
Leer en castellano

A survey performed by DC Interactive Group said that the use of social&Mobile in healthcare are rising considerably during last years.

An important summarize about the current tendency of this fact is shown here:
– 26% of all hospitals in the US are participating in social media (46% in YouTube, 84% in Facebook, 64% in Twitter and 12% in Blog)
– 60% of doctors say social media improves the quality of care delivered to patients.
– One-third of consumers now use social media sites such as Facebook, Twitter, YouTube, and online forums for health-related matters, including setting medical information, tracking and sharing symptoms, and broadcasting how they feel about doctors, drugs, treatments, medical devices and health plans.

– 45% of individuals 45-64 would share via social media.
– 56% would be likely to engage.
– More than half of the senior population online was ready to use the internet to manage their health care and communicate with their physicians.
– More than 80% of individuals between the ages of 18 and 24 said they were likely to share health information through social media channels and nearly 90 percent said they would trust the information they found there.
– When asked who they trust posting health-related content on social media, the following percentage of respondents said they would trust in:
o 46% other patients they know
o 25% other patients they don’t know
o 55% hospital
o 60% doctor
o 56% nurse
– What are patients sharing? Percent of respondents likely or very likely to share positive/negative experiences:
o Sharing care receives at a hospital or medical facility (44% +; 40% -)
o Sharing specific doctor, nurse of healthcare provider (42% +; 35% -)
– 41% of consumers said social media would affect their choice of a specific doctor, hospital or medical facility.

– 31% of adults with a cell phone have looked up health information on their phone compared to 17% two years ago.
– One in two of adults with a smartphone use it for health information.
– 19% of smartphone owners have at least one health app on their phone. Exercise, diet and weight apps are the most popular types.

Carme Pratdepàdua i Bufill

Publicat per Carme Pratdepàdua i Bufill

Enginyera industrial a la línia d'homologació i a la línia de terminologia del CCI. Les tasques principals que realitzo són el desenvolupament de processos d'avaluació, anàlisi i estandardització per donar suport als proveïdors de tecnologia de la informació en salut dins del marc sanitari català. També homologo i certifico productes, serveis o sistemes i fomento la implementació de SNOMED CT als sistemes d'informació tot garantint la interoperabilitat semàntica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *