Spanair

Spanair ha plegat. Així de clar i català.

S’ha acabat el somni de tenir una companyia aérea catalana. El que cal preguntar-se és si era possible?. I la resposta és un NO així, en majúscules i rotund

No era possible mentre no canviïn molt les coses. Mentre:

1.- Els slots (franges aèries per aterrar, enlairar-se, volar etc.) depenguin d’altres, és a dir d’AENA

2.- Mentre el govern de l’estat espanyol signi acords de reciprocitat amb altres països obligant a les companyies aèries a aterrar en un determinat aeroport, atentant contra la lliure circulació de persones i la lliure competència.

3.- Mentre no es pugui negociar lliurement amb les companyies aèries les taxes. Aquestes empreses paguen per aterrar, enlairar-se, aparcar l’avió, ús dels fingers, taulells de facturació etc. Les taxes les fixa AENA

Spanair va néixer amb l’objectiu de que El Prat fos un autèntic hub europeu, és a dir, un nus de comunicacions on a manca de vols directes, les connexions es poguessin  fer a Barcelona, però sense tenir capacitat de decisió pel que fa als punts esmentats serà impossible mantenir una companyia pròpia sense ajuts. I són aquesta manca d’ajuts el que ha fet plegar u  nou somni.

Aquestes polítiques fan que l’aeroport de Barajas suposi un 13´5% del PIB de la Comunitat de Madrid. Algú no es vol arriscar a que la lliure competència suposi una reducció d’aquest impacte econòmic, oblidant-se però, que no es tracta de fer-se la competència mútuament, sinó d’aprofitar les sinèrgies i si de cas s’ha de competir serà amb altres aeroports de l’estranger.

Enllaços d’interés

http://www.ara.cat/economia/Spanair-denuncies-competencia-Brusselles-enfonsant_0_635936541.html

http://www.ara.cat/ara_premium/cronica/del-somni-duna-aerolinia_0_635936480.html

 

 

Albert Blasco

Publicat per Albert Blasco

Doctor en Historia contemporánea. Máster en Historia. Licenciado en Humanidades. Diplomado en Turismo. Coordinador de los estudios de grado, postgrados y másteres en Turismo y del Primer Congreso de Ocio y Turismo, OCITUR 2012. Lineas de investigación: transporte turístico, ocio y bienestar, impactos del turismo en la sociedad de acogida

2 Respostes per Spanair

  1. Gerard Castillo

    I el més trist de tot, és veure com 4.000 persones s’han quedat a l’atur d’un dia per l’altra, sense temps per preparar-se, sense possibilitat de defendre’s.

    • Estic totalment d’acord, també s’ha de tenir en compte els llocs de treballs directes i indirectes que es perdran, però, la meva intenció era parlar de la impossibilitat de que un repte com aquest tingui èxit mentre no canviïn moltes coses, és a dir, mentre la capacitat de decisió no estigui en les nostres mans

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *