Acompanyament a projectes en el sector del Disseny, Creació i Moda.

El Tecnocampus, juntament amb altres ajuntaments (Manresa, Igualada, Sabadell, Terrassa)  i la Diputació de Barcelona, impulsen una acció formativa subvencionada dirigida a donar suport a emprenedors que tinguin una idea de negoci en el sector de Disseny, Creació i Moda (DCM).

El programa formatiu preten assolir  els següents objectius:

a)    Entendre, conèixer i disposar de les eines bàsiques per poder elaborar el seu propi projecte d’emprenedoria en el sector DCM.

b)    Analitzar, valorar i definir l’estratègia de negoci per tal de conèixer la viabilitat que ofereix l’activitat que pretén desenvolupar.

c)    Conèixer les peculiaritats de la creació d’empreses en el sector DCM.

Els continguts formatius inclosos en el programa consten de 80h distribuïdes en 20 sessions grupals, de 4 hores cadascuna i en horari de tarda (de 16h a 20h). Totes les sessions combinen l’exposició conceptual dels temes per part del ponent i les experiències d’empreses, la realització de casos pràctics i la participació de les persones assistents a través de debats de discussió i de reflexió. A més es realitzaran sessions de recolzament a l’elaboració del pla d’empresa.

Dirigit a persones amb experiència professional, que vulguin desenvolupar un projecte empresarial en l’àmbit del disseny, la creació o en activitats relacionades amb el sector tèxtil-moda. És farà una selecció entre tots els projectes per tal que participin en la formació els més adients

Continguts

L’acció formativa té una durada de 80 hores i s’estructura al voltant dels següents continguts:

Introducció al sector: management i pla d’empresa d’un projecte empresarial en el sector disseny, creació i moda  (8 hores)

  • Com fer xarxa i obrir-se al mercat: Networking (4 hores)
  • Comunicació i nous mitjans. Plataformes per la comunicació de Moda: E-Communication (12 hores)
  • Màrqueting i comercialització: l’entrevista de vendes (8 hores)
  • Les eines virtuals i les xarxes socials com a mecanisme de creació, promoció de marca i comunicació. Com fer-ho.  (8 hores)
  • Costos i escandalls (4 hores)
  • Pla Financer (12 hores)
  • Industrialització del procés (4 hores)
  • Venda per Internet i construcció de la botiga virtual: Eina Prestashop. (16 hores)
  • Taula rodona: Experiència d’empreses del sector (4 hores)

Addicionalment a les sessions de formació, les persones participants comptaran amb el suport en l’elaboració del pla d’empresa en unes sessions conjuntes en les que també es prepararà als alumnes per a la presentació del seu projecte.

Calendari

  • 10, 12, 17, 19 i 26 de Setembre
  • 1, 3, 8, 10, 15, 17, 22, 24, 29, 31 d’Octubre
  • 5, 7, 12, 14, 19, de Novembre
  • 9 i 30 d’Octubre i 21 i 26 de Novembre, (calendari de sessions conjuntes d’elaboració de Pla d’Empresa i presentació del projecte)

Inscripció

Entrant a la següent pàgina: http://tex4future.net/

Lloc: Instal·lacions de la Diputació de Barcelona

Les places són limitades i el termini d’inscripció finalitza el 19 de juliol.

 

Carme Navas

Publicat per Carme Navas

Product Manager del Servei del Teixit Productiu del Parc Tecnocampus. Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UB i. Amb experiència en gestió empresarial, gestió de projectes d'R+D+i, la tutorització de projectes d'emprenedoria i empresarials i dissenyant i coordinant programes de foment de dinamització del teixit producctiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *