Logística : El backoffice de l’e-commerce.

El gran desconegut del comerç electrònic es la gestió logística dels productes , generalment ens quedem en la part de l’aparador on analitzem des de la vessant del màrqueting com vendre el productes de la nostra botiga virtual tractant d’aconseguir el millor posicionament digital per tal de donar-los a conèixer .
L’altre pol d’aquest model de negoci es la logística: fer arribar els productes en temps i forma al lloc on els clients ho demanen.
Ahir sortia als mitjans el model Amazon, un e-commerce, que ahir 16 de desembre, esperava rebre la major demanda de productes de l’any amb mes de 50.000 compres previstes.
Les xifres del Backoffice de Amazon son sorprenents:
– Una nau industrial de 32.000 metres quadrats (equivalent a 4 camps de futbol)
2.4 millions de productes emmagatzemats ( 1.1 M dels quals son joguines)
600 persones treballant ( un 128% mes que a la campanya de nadal de l’any passat)
72 operacions per minut.
Tot un repte logístic per fer arribar els productes amb un marge d’entre 3 i 5 dies en el que qualsevol errada pot suposar la perdua del client per sempre.

 

Clica aquí per veure el reportatge del Magatzem Amazon en Nadal

 

Les claus de l’èxit de qualsevol sistema logístic en e-commerce segons senyalen els experts son les següent:

  • Terminis de lliurament fiables
  • Seguiment de la comanda en temps real
  • Pagament segur
  • Qualitat de l’entrega: Comanda sense errors, factura sense errades, embalatge en bon estat,…
  • Flexibilitat i personalització del servei: horaris, nivells d’urgència, costos (Amazon ha detectat que la majoria de les compres es realitzen a partir de les 21.30 de la nit per aixó el seu servei d’atenció al client es fins de les 2 de la matinada)
  • Tractament àgil de les devolucions.
  • Garantia, servei post-venda
  • Àmbit nacional i internacional.

La logística es el element diferenciador i el major repte a l’hora de posar en marxar i fer creixer un e-commerce diganselo a Amazon .

 

Luz Fernández

Publicat per Luz Fernández

Cap de servei Relacions internacionals i Carreres Professionals. La meva funció és crear, gestionar i donar valor als programes que portem a terme. Llicenciada en ciències econòmiques i en direcció de màrqueting per EADA Les meves àrees d’expertesa son: Internacional, creativitat, innovació, màrqueting i finançament. Estic vinculada al Projecte Tecnocampus des de l'any 2000 on he ocupat diferents càrrecs executius. Mentora i ponent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *