Comunicar la idea de negoci gràcies als mitjans audiovisuals

Hem comentat moltes vegades a classe la importància dels mitjans audiovisuals en la societat de la informació, en la que poder comunicar correctament el teu missatge és un pas essencial per arribar a l’èxit. Els mitjans audiovisuals estan a tot arreu i, d’una manera o una altra, en tots els sectors econòmics. La transversalitat de la formació dels graduats en mitjans audiovisuals és un fet destacat i essencial pel seu futur professional.
En l’àmbit de l’emprenedoria i el desenvolupament empresarial, els mitjans audiovisuals representen gran innovacions. Saber comunicar la teva idea de negoci de manera atractiva i efectiva és, per exemple, un primer pas per emprendre. L’ús de les noves tecnologies per comunicar aspectes empresarials, de marketing, d’estratègia, etc. pot incidir l’efectivitat en fer arribar el teu missatge.

Alexander Osterwalder en Stanford
El vídeo que utilitza Alexander Osterwalder per explicar el disseny de models de negoci, els elevator pitch dels emprenedors, etc….. mostren exemples de com comunicar aspectes clau del teu negoci, actual o futur, en format audiovisual. Cal ser doncs innovadors i buscar maneres de millorar, de fer arribar al públic objectiu el missatge concret. Els inversors volen veure equip però un bon vídeo pot obrir moltes portes…

La característica principal d’un projecte innovador és la seva novetat, ser el primer en el seu àmbit. Això implica la necessitat ineludible d’elaborar prototips que permetin comprovar la viabilitat dels projectes, productes o serveis i, per altra banda, els prototips ajuden a fer entendre un projecte sense referències reals a algú que pugui estar interessat. Els prototips poden ser mes o menys elaborats o poden simular-se en un entorn audiovisual, on sigui realista demostrar el seu impacte, els beneficis del projecte innovador.

L’ús doncs dels mitjans audiovisuals, amb la seva particularitat de ser digitals i fàcilment transmissibles, ens porta a tenir-los molt en compte a l’hora de comunicar les nostres iniciatives emprenedores. Si a mes el projecte és del sector audiovisual i utilitzem mitjans audiovisuals per comunicar-lo, doncs doblement interessant!!

Jordi Mas

Publicat per Jordi Mas

És doctor en biologia per la UB, Màster en Biotecnologia per la UAB i Màster en Business Administration (MBA) per ESADE-Barcelona. És co-autor del llibre “10 Passos per ser una Universitat Emprenedora”editat en el marc de la Xarxa d'Emprenedoria Universitària. Soci director d'una empresa de consultoria en innovació i generació d'idees. Durant 13 anys va ocupar diversos càrrecs a la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, especialitzant-se en l’àmbit de la divulgació científica. Va ser el creador el 1996 de la Setmana de la Ciència a Catalunya, esdeveniment que continua en funcionament després de 16 anys. Professor d'Emprenedoria i d'Innovació al Grau de Mitjans Audiovisuals (GMA) de l'EUPMt. Tutoritza projectes de creació d'empreses a la Preincubadora CUB del TCM. També és professor al Màster de Bioenginyeria del IQS, Universitat Ramon Llull.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *