El passat mes d’abril Editorial UOC ha publicat el llibre “Industria 4.0 La transformación digital en la industria” (ISBN 978-84-9180-491-8). El seu autor és el Sr. Jaume Martínez Aguiló, professor del nostre màster en Indústria 4.0.
Tal com comenta l’autor en el seu llibre, el concepte de transformació digital no només comprèn el canvi de tecnologia i l’adaptació al seu ús, sinó també com ens afecta aquest canvi a les persones i organitzacions, i com ens hem de transformar per gaudir dels seus avantatges i evitar els seus inconvenients.
El llibre va sorgir a partir del plantejament de l’especialització en Transformació Digital a l’Empresa Industrial que forma part del Màster Indústria 4.0, organitzat conjuntament per la Universitat Oberta de Catalunya i l’Escola Superior Politècnica de Tecnocampus (Universitat Pompeu Fabra). En aquesta especialització es treballa el model de gestió de l’empresa adequat per facilitar aquest procés de digitalització i, a més, s’estudien les principals tecnologies per completar aquest procés, fent especial atenció a la gestió de la innovació i de la ciberseguretat, i també a les principals tecnologies del big data i del business intelligence. El primer mòdul del màster, a càrrec de Jaume Martínez, tracta precisament del model de gestió de l’empresa i el seu contingut ha donat lloc a aquesta publicació.
El llibre està escrit en un estil didàctic, tractant d’interpel·lar el lector incitant a reflexionar sobre diversos aspectes del model de gestió i de l’estratègia de transformació digital a la seva pròpia empresa. Així mateix, inclou nombrosos exemples fruit de l’experiència de l’autor com a assessor empresarial i com a conseller delegat a empreses que, sent inicialment de tipus familiar, van decidir emprendre el camí de la professionalització de la seva gestió i que, amb l’aposta pel canvi, van assumir la necessitat de dur a terme una estratègia de transformació i la van aplicar.
Entre els temes que tracta el llibre s’inclouen: els aspectes principals a tenir en compte per a la gestió del canvi, els elements a considerar per elaborar un pla estratègic de transformació digital, què és i la importància de la gestió del coneixement, la integració de aplicacions i quadres de comandament i, també, l’interès d’estendre la digitalització fins al client.
Es tracta d’una publicació que es llegeix amb interès i que, després, ens adonem que mereix una segona lectura, més assossegada, i que permeti anar contrastant cadascun dels temes que tracta amb la nostra realitat.
Molt recomanable.
Si el voleu adquirir o tenir més informació del llibre, el trobareu en el següent enllaç: http://www.editorialuoc.cat/industria-40