El maresme acull el sisè aniversari de l’associació Barcelona Travel Bloggers #bcntb. Aquesta associació de viatgers bloggers de Catalunya va passar tres dies al Maresme visitant, fotografiant i publicant imatges sobre els racons de la comarca. La Nau Gaudí va ser l’escenari de l’acte de benvinguda el divendres 31 al vespre després que els bloggers passessin la tarda fent de tres rutes turístiques diferents per la ciutat de Mataró.

Els més de 150 bloggers van estar tres dies publicant fotografies dels paisatges del maresme a diferents plataformes socials. El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme va animar als visitants a compartir les seves publicacions amb el hashtag #wowmaresme que va anar acompanyat del hashtag del sisè aniversari de l’associació #bcntb6. En aquests tres dies es van generar més de 778 publicacions amb aquest hashtag tant a Twitter com a Instagram, arribant a més d’un milió i mig d’usuaris i fent que les imatges fossin vistes més de tretze milions de vegades.

bcntb6

Dades extretes de Keyhole

Existeixen múltiples casos d’estratègies basades en el màrqueting d’influencers que ens mostren com les destinacions i les empreses poden usar aquest fenomen. Iniciatives com #CatalunyaExperience impulsades per l’Agència Catalana de Turisme i @igersCatalonia fa més de sis anys acumula pràcticament tres milions de fotografies a Instagram. Més enllà d’aquests (i molts d’altres) casos també podem trobar recerques fetes en l’àmbit acadèmic que afirmen que la motivació és un dels factors principals per visitar una destinació i els social media poden ajudar a potenciar aquesta motivació.

Aquesta mena d’accions doncs, no deixen de ser una bona estrategia per donar a conèixer la comarca a través de l’experiència dels mateixos visitants que ajuden a donar visibilitat i a explicar en primera persona les propostes turístiques que hi ha més enllà de Barcelona.

 

Imatges #bcntb6

Exemple de fotografies publicades durant aquests tres dies.