IMG_20160504_105514El passat dimecres dia 4 de Maig,  els professors del doble grau en Turisme i ADE, Lluís Codinas ( que imparteix l’assignatura de Recursos Humans) i Jordi Oller (que imparteix l’assignatura d’Operacions i processos) van gaudir amb els seus alumnes i futurs Turistòlegs d’una sessió conjunta interrelacionant els continguts i coneixements de les seves respectives assignatures. Que com va anar l’experiència? D’ on va sortir la idea?
Ara us ho explicarem!​
La iniciativa va sorgir a través de propostes fetes per la coordinadora de Turisme Dolors Celma, que ens va motivar a cercar formes de interconnectar els continguts de les assignatures de Turisme.​
Els alumnes han de veure que tot esta relacionat – ens va dir la Dolors.​
De seguida la idea ens va agradar, al cap i a la fi quan fem seminaris i consultoria a hotels, agències de viatges, destinacions turístiques… un tema que sempre ressaltem és que tots els departaments han d’actuar com una única entitat. Els clients no són un trencaclosques. Quan un client fa una trucada al departament de reserves, sap que també ha fet un comentari a una xarxa social, sap també quin és el seu nivell al “loyalty program”. La pregunta és: tots els departaments coneixen o tenen la informació dels altres departaments? Ho hauríem de saber! De fet hauríem de saber la informació dels altres departaments i també de les altres empreses (centrals de reserves, companyies aèries, serveis complementaris a la destinació…) que el client utilitza per gaudir del seu viatge!​
Perquè no fem el mateix amb els nostres alumnes? Les assignatures formen part d’una ciència, en el cas que ens ocupa, la Turistologia i hem de fer palès als futurs Turistòl@gs de la connexió entre el coneixement de totes les assignatures.​
Dit i fet! A la sessió conjunta en Lluís va recordar el procés de selecció de personal d’una empresa/organització turística, aleshores, en Jordi va recordar les idees web 2.0 per millorar processos, és a dir, els següents conceptes:
Personalització: La comunicació de continguts, oportunitats de compra o vendre, els contactes amb altres persones NO han de ser genèrics. S’han de basar  en la situació física i anímica del públic objectiu. ​
Sindicació: Quan una organització està a la xarxa de xarxes, té l’oportunitat de captar o distribuir informació de forma que aquesta aparegui on convingui al públic objectiu.​
Pro-Am: Els amateurs tenen la disposició, les eines i la capacitat de fer tasques, a vegades millor que els professionals i, a més a més, el públic objectiu té la tendència a confiar-hi més.​
Un cop explicats els conceptes va començar l’experiència pedagògica! El futur de la Turistologia es va apropiar dels conceptes i va començar a proposar exemples d’integració…​
-Alguns estudiants quan acaben el grau agafen les maletes i se’n van a voltar pel món. Si troben feina a un hotel es queden allà una temporada per fer una mica de calaix. Si a la web de l’hotel (o aplicació mobile) hi hagués la possibilitat de sol·licitar feina, senzillament fent click a un botó tot recollint les dades de xarxes com Linkedin, Infojobs, Turijobs….seria una millora de procés i un bon exemple de sindicació – va dir una Turistòloga​.
Si després, se li pregunta al client/futur treballador si vol fer una entrevista perquè hem vist que està parlant a les xarxes socials de temes relacionats amb la seva professió… seria un bon exemple de personalització – Va dir un altre Turistòleg​
Si aquest client/futur treballador ens recomana companys de la seva universitat, seria un excel·lent exemple de Pro-am     – varen dir a la vegada un parell de Turistòlegs.​
I així vàrem estar gaudint de la Turistologia fins al final de la sessió!​
Resultats? Turistòlegs/ogues participatius i veien la connexió entre conceptes i assignatures, professors orgullosos del futur de la Turistologia i… bé, aquest post que acabeu de llegir!​
Salut i Turistologia!!!​
Lluis Codinas i Jordi Oller

IMG_20160504_105755