El passat diumenge dia 4, a La Vanguardia han publicat un article de del Sr. Nacho de Pinedo titulat “La transformació del negoci per a l’era digital”.
Crec que el seu contingut és rellevant respecte al que coneixem com a Industria 4.0, o smart factory.
Tal com diu la Comissió Europea a la seva web (http://ec.europa.eu/growth/sectors/digital-economy/importance_en) les tecnologies que impulsen la Industria 4.0 comporten canvis radicals en el mon dels negocis, en la forma de treballar i en les xarxes de col·laboració que faciliten i donen suport al negoci de les empreses. La tecnologia aporta eines i mitjans per a que les empreses portin a terme la seva pròpia “transformació digital”.
El Sr. Pinedo exposa que per dissenyar i gestionar el procés de transformació digital d’una empresa, per damunt de la tecnologia, ha d’explicitar: el perquè de la seva necessitat i importància, en què ha de consistir, com afrontar aquesta transformació , tot això, tenint en compte el quan i el quant.
A l’article queda clar que l’aspecte tecnològic hi és present però que no és el principal aspecte a considerar. Aquest plantejament és tan vàlid per a l’empresari com per al director tècnic o el responsable de les TICs a l’empresa.
A Tecnocampus volem que els nostres enginyers siguin persones claus en els equips de disseny i gestió d’aquesta transformació digital a les empreses i, per tan, és igualment important la seva formació tecnològica sinó també la seva capacitat per entendre els condicionants del negoci de l’empresa i per fer aportacions innovadores, tan en el disseny de productes i serveis, com en el dels seus processos de negoci.
Us recomano la lectura de l’article, de tot ell. I és especialment remarcable l’afirmació final: “Si creus que el cost de la transformació (de dur a terme el procés) és alt, espera a veure la factura de no fer-ho”
Jordi Ayza