Un article de Enric Tafalla i Jordi Pérez  | Alumnes del Doble Grau en Turisme i AdE

El passat 20, 21 i 22 de gener un grup d’estudiants del Doble Grau en Administració d’Empreses i Turisme del Tecnocampus, acompanyats de la coordinadora del Doble Grau, van visitar una de les fires internacionals més rellevants del sector turístic, FITUR, celebrada a Madrid, concretament al recinte ferial d’IFEMA. La qual experiència us detallem a continuació.

Dia 1. Arribada a Madrid i visita pel centre de la ciutat

El nostre viatge a Madrid va començar amb un trajecte en tren, concretament de Barcelona-Sants a l’estació d’Atocha, que va durar més de dues hores. I tot i que en aquell moment no ens vam adonar, aquesta etapa del viatge seria el preàmbul del que ens esperava a la capital espanyola: una experiència curta, però intensa i plena de moments memorables.

Un cop instal·lats en un hostel del centre, vam “perdre’ns” pels principals carrers de Madrid, observant pel camí el Teatre Reial, la Plaça Major, el Palau Reial o la Porta d’Alcalà, encara que aquesta última no la vam poder gaudir plenament.

Aquesta visita, a més, va mostrar-nos la importància que tenen els recursos culturals per una ciutat com Madrid, la qual rep milions de visitants amb motivacions d’allò més dispars en sentit lúdic, com pot ser la visita a museus com El Prado o el Reina Sofía; gaudir d’espectacles de talla internacional; o viure algunes de les principals fires dels diferents sectors econòmics, com Fitur.

Dia 2. Visita a Fitur

Quant a la nostra motivació principal, que era la de visitar Fitur, us hem de dir que no deixa pas indiferent. Tot i que vàrem anar un dels dies que s’obria al públic general, cal destacar que la fira ja portava en funcionament des del 18 de gener, sent un espai ideal per la realització de networking entre diferents empreses del sector, experts que volen conèixer les últimes tendències, o analitzar el que fa la competència, entre d’altres.

En el nostre cas, hi havia un component molt important d’aprenentatge amb el fet de conèixer de primera mà quines són les principals línies estratègiques que segueixen les empreses del sector, on la tecnologia, la sostenibilitat i la recuperació postcovid, han estat els puntals de l’edició. Al mateix temps, vàrem poder establir contacte directe amb empreses de la cadena de valor turística, descobrint diferents polítiques comunicatives d’empreses del sector en el procés. Tampoc ens podem oblidar, però, de certes activitats immersives de determinats stands, els showcookings de les diferents Comunitats Autònomes o els balls tradicionals de destins d’Amèrica, Àsia o Àfrica, els quals van reforçar l’experiència a Fitur.

Dia 3. Última visita, El Retiro i tornada

Abans d’acomiadar-nos d’una ciutat com Madrid, no podia faltar la visita a la Churrería San Ginés (poseu-la al vostre check-list en cas d’anar a Madrid) per recompondre forces, després d’un dia intens a Fitur. I és que una vegada recuperats al 100%, vàrem realitzar una darrera visita pel centre de Madrid, tot dirigint-nos cap a un dels espais verds de la ciutat, com és el Parc del Retiro, on pel camí es van poder observar llocs tan emblemàtics com el Congrés dels Diputats o el Museo del Prado. Una vegada arribats al parc, vam gaudir de les últimes hores passejant pels seus camins, descobrint el Palau de Cristall i l’estany del Retiro.

Finalment, després de tres jornades tocava tornar a casa i a les classes, amb la motxilla plena de nous aprenentatges i una experiència que sempre portarem en el nostre record, de la qual agraïm al Tecnocampus i a totes les persones que han participat en fer-la possible.