Com qui comença una empresa nova amb més ganes que recursos, els inicis de la UTD ens portaven algunes particulars característiques vinculades tant a la tipologia de servei a oferir com a l’organització física i temporal dels qui en formàvem part.
Tenim un problema
Cinc persones amb dedicació horària diferent i amb ubicacions físiques també separades ens hem d’organitzar, comunicar i tirar endavant una sèrie de projectes.
La primera solució ens va portar a la plataforma de suport personal dels estudiants Tecnocampus basada en GoogleApps: ens comunicàvem per mail, compartíem documents i ens organitzàvem amb calendaris compartits. Prou bé però ens trobem alguns inconvenients: la bústia de correu creix de manera exponencial, el volum de feina creix i els projectes deriven en subprojectes que a l’hora tenen tasques i recursos associats. Necessitem alguna altra eina.
L’era Teambox
Amb els dos mateixos elements condicionants de poder-hi treballar a qualsevol hora i des de qualsevol lloc, Teambox ens va semblar una bona opció per a la gestió de projectes podent gestionar prou bé tant el que fèiem com el que podíem fer.
En el fons, sí que anàvem solucionant temes però a canvi de fer més complexa la gestió diària. De fet, nosaltres ens havíem d’adaptar a la seva organització i a l’hora, anàvem afegint eines al núvol sumant un altre entorn on treballar.
Podio
Tot just a finals de 2011 vam topar amb Podio i, per variar, ens vam posar a tafanejar això que era com un altre Teambox. No vam trigar massa a adonar-nos que ens aviem equivocat: Podio no és un altre Teambox.
Simplificació de processos
Normalment els correus interns van vinculats a una tasca concreta: una reunió, un material, una consulta, …, en resum, a algun servei dels que es donen. En aquest sentit, la simplicitat en l’organització de comentaris, missatges i aportacions, millora notablement la comunicació.
Tot a mida
Bona part dels motius es basen en la possibilitat de fer aplicacions a mida de forma senzilla i ràpida. No es tracta de fer coses complexes sinó de simplificar allò que necessites.
Tot en un
Vinculant el compte amb googleApps la integració de certs elements és directe i la finestreta única sembla una cosa més aviat simple.
La conseqüència de tot plegat és que hem reduït pràcticament a zero els correus, que disposem d’una organització del que fem bàsicament a mida amb el que hem triat i que, ara per ara, no som nosaltres qui hem d’anar a recórrer aplicacions a veure on tenim cada cosa sinó que són les coses les que, provinguin d’on provinguin, són allà on les necessitem.
Això si, avui som aquí i demà ja veurem.