Qui no utilitza una app de Google al llarg del dia? Estic segur que la majoria de nosaltres, en un moment o un altre, fem ús d’algun dels serveis de l’univers de Larry Page i Sergey Brin. M’atreveixo a afirmar que una de les aplicacions més infravalorada i desconeguda és Google Alerts.
A les classes de Sistemes d’Informació o de Xarxes Socials que impartim al Tecnocampus, així com en moltes altres matèries, sempre apareix la necessitat de recercar informació, en períodes relativament llargs de temps. Quan preguntes als estudiants com i on recerquen, l’eina més famosa del cercador nord-americà apareix com a única opció. Els alumnes passen hores jugant al gat i a la llebre buscant termes, persones, etc…. sense més criteri que la intuïció. Paral·lelament, un segon contingut que tractem, amb més o menys profunditat en ambdues assignatures, és la cura de la pròpia identitat digital. Molts dels alumnes, fet però que també m’ha succeït en formacions a empreses, no sols no tenen consciència de què es diu d’ells a la xarxa: un percentatge molt elevant ni tant sols ha cercat el seu nom o marca.
Què fa alerts per nosaltres?
Alerts és un servei gratuït on Google ens proporciona cerques de tota publicació apareguda a Internet que reculli els termes de recerca del nostre interès.
Un cop introduïm el motiu de la nostra recerca, hem d’establir uns paràmetres: tipus de resultat (tot, blocs, vídeos, debats, llibres), la freqüència amb la que volem rebre els resultats (quan es produeixi, setmanalment, diàriament), la quantitat de resultats (tots o sols els més rellevants) i el lloc on volem rebre-ho (feed o correu electrònic).
Els usos, més enllà dels ja descrits i dels molts que segur que hores d’ara ja esteu pensant, us els descriu per a l’àmbit empresarial, i per cert amb molt d’encert el blogger Noel Carrión a 5 razones por las que deberías usar Google Alerts. Monitoritzar les aparicions a la xarxa de la nostra empresa, seguir tendències del sector, fer seguiment de les campanyes, identificar plagis i trobar fonts d’inspiració.
Us el recomano.
Gran article d’una gran eina de monitorització d’informació.
En la meva experiència personal, Google Alerts és perfecte per a:
1- conéixer les noticíes que sorgeixen de la meva empresa desde l’exterior
2- controlar el què es fa a l’àmbit de la meva empresa
3- controlar què fa la competència.
Salutacions.