De cara al proper curs acadèmic que s’iniciarà el setembre vinent, els centres universitaris Tecnocampus augmenten l’oferta formativa oferint dos nous graus: un en Màrqueting i Comunitats digitals l’altre en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, i dos nous màsters en l’àmbit del Turisme i la salut: el Màster Universitari en Gestió de Destinacions i Equipaments d’Oci i Turisme i el Màster en Cronicitat i Dependència.

Quant al Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE) que se suma a l’oferta formativa actual de l’Escola superior de ciències de la salut, te com a principals objectius:

  • Impartir la formació inicial per docents en educació física en el sistema educatiu, amb especial atenció sobre l’educació secundària i el batxillerat.
  • Formar professionals especialistes en l’activitat física per a la salut.
  • Formar especialistes en l’entrenament esportiu, tant en la iniciació com en l’alt rendiment.
  • Preparar professionals experts en planificació, organització i gestió esportiva, en l’àmbit de l’oci, el turisme i el temps de lleure i l’espectacle esportiu, tant en institucions públiques com privades.
  • Preparar professionals en les iniciatives privades tant en l’àmbit del wellness, la salut i el benestar de les persones com en l’àmbit dels esports nàutics i les activitats marítimes i subaquàtiques.

Pel que fa a la besant metodològica d’aquest grau en CAFE, destacar el seu desplegament en modalitat semipresencial però…

Què implica que els estudis de CAFE siguin semipresencials?
Agafem el millor de l’aprenentatge presencial i tots els avantatges de treballar a distància per construir un entorn de proximitat, eficient i posant a l’estudiant i al seu aprenentatge al centre de tot plegat.

Com afecta això a les pràctiques?
Les pràctiques són totes presencials i es realitzaran a diferents instal•lacions esportives.

Com afecta a les assignatures teòriques?
Aquestes assignatures ja no només es basen en classes magistrals i passen a ser més pràctiques i personalitzades. A l’hora, les TIC ocupen una part més rellevant en el procés d’aprenentatge, treballant en xarxa amb companys o professors podem comunicar-nos i aprendre col•laborant des d’un ordinador, tablet o terminal mòbil.

Vol dir que vindrem menys a la universitat?
Que la metodologia d’aprenentatge canvií no vol dir que es treballi menys ni que l’activitat sigui fora del campus. Precisament s’aprofiten les instal•lacions i els recursos de forma més intensiva i el temps es reparteix entre l’aula, la biblioteca, els laboratoris o les sales de treball.

Recordeu que podeu informar-vos en profunditat de tota la oferta formativa dels centres universitaris TecnoCampus a les jornades de portes obertes 21 d’abril de 2012.