Pinterest és el teu taulell virtual. Com bé diu el seu emblema, “organize and share things you love“, aquesta xarxa social connecta els usuaris que comparteixen els mateixos gustos i interessos. Els seus membres poden crear una col·lecció de “pins”, és a dir, poden crear “suros” o “pinboards” i punxar-hi imatges sobre una o varies categories.

Hi ha tres maneres d’omplir el teu taulell:

1) Publicar imatges pròpies.

2) Publicar imatges trobades per Internet, afegides a través del botó “Pin It”, que es pot instal·lar al navegador.

3) Fer un “repin” o publicar imatges d’altres usuaris.

Pinterest és molt fàcil d’utilitzar i molt atractiu visualment. Permet afegir descripcions, comentar les il·lustracions i seguir a qualsevol persona amb uns gustos similars. També ofereix la possibilitat d’incorporar vídeos de Youtube o Vimeo, a més de poder compartir els pins amb Facebook i Twitter. Ja compta amb una aplicació per iPhone i n’està preparant una per l’iPad i, com a última novetat, ha fet pública la seva API per posar-la al servei de desenvolupadors web.

La xarxa social es va crear el 2010 però encara es troba en la fase inicial, ja que la seva popularitat és relativament recent i encara ha de definir el seu model de negoci. Tot i així, el seu nombre d’usuaris no para d’augmentar, des del 2012 té un increment de visitants del 145% i arriba als 12 milions d’usuaris únics al mes. De fet, supera les xifres de Facebook i Twitter quan portaven el mateix temps que Pinterest.

Per donar una visió més amplia del seu creixement, a continuació hi ha un gràfic força revelador.

power-of-pinterest-infographic

Pinterest és el clar exemple de l’evolució de les xarxes socials, que cada cop demanen interfícies més visuals i accions més instantànies amb un alt nivell de compartició d’elements en xarxa. Sobretot si tenim en compte que el 80% de pins, són repins fets d’altres usuaris. A més, aquesta plataforma suposa una gran oportunitat per desenvolupar el màrqueting i fer conèixer els productes de les empreses. Com bé sabeu, val més una imatge que 1.000 paraules, i això ho tenen molt clar.

La UTD ja té un perfil. Volíem que coneguéssiu la nostra feina en imatges i ens hem unit a la nova tendència. Visiteu el nostre enllaç de Pinterest!