Aquesta va ser la pregunta que molts alumnes de tercer de CAFE es devien fer el passat dia 4 d’Octubre. El Dr. Jorge Garcia els hi va realitzar una ponència d’una durada de 2 hores, sobre la selecció d’exercicis en l’entrenament funcional.

 

En Jorge, doctorat per la Universitat de Barcelona, també exerceix de docent dins de l’escola de Ciències de la Salut del TecnoCampus en l’assignatura de “Teoria de l’entrenament I” del grau en CAFE i la doble titulació, i en l’assignatura optativa “Entrenament funcional”. També es docent del Màster en “Entrenament personal i readaptació fisicoesportiva”.

El podem trobar com a docent en el Màster RETAN (Rendiment esportiu: Tecnificació i alt nivell) de l’INEFC de Barcelona. Fora de la docència, treballa com a preparador físic en les categories inferiors de la selecció espanyola d’hoquei herba.

 

Dins del marc de l’assignatura de “Teoria de l’entrenament II”, el docent Gerard Carmona, va convidar a en Jorge perquè fes una pinzellada dels erros més comuns en la selecció d’exercicis i també expliques als alumnes quins són els exercicis amb els quals podem treure més rendiment als nostres esportistes.

En Jorge va fer rumiar i debatre a tots els alumnes presents a l’aula, amb la seva presentació activa i participativa, va enganxar a tots els alumnes a interactuar en la presentació donant opinió i debatent temes molt interessants. Va explicar un amplíssim ventall d’exercicis, amb els seus pros i contres, i ens explicava diferents maneres de realitzar-los de forma òptima i sense causar cap lesió a l’esportista.

Al finalitzar la ponència, en Jorge ens responia a aquestes dues preguntes:

  • Que esperes que els alumnes aprenguin de la ponència?

Que els alumnes aprenguin els avantatges de l’entrenament funcional respecte a l’entrenament “clàssic” de gimnàs.

  • Creus que has induït a la reflexió als alumnes?

Sí. Es van crear dubtes durant la classe, donat que va haver-hi moltes preguntes. Hi ha moltes coses que donem per fet que són d’una manera determinada i quan ens diuen que no són exactament així, ens trenquen els esquemes.

 

En Gerard Carmona, docent de l’assignatura, li agrada apostar per aquestes activitats extres però alhora, relacionades i enriquidores del tema estudiat. Pensa que és una gran manera de complementar l’aprenentatge dels continguts de l’assignatura i per això ben aviat tornarà a convidar a un altre ponent.