Lluís Sala, readaptador físic del Girona.F.C visita als alumnes de 4t de CAFE

Els alumnes de quart del grau, la setmana passada van tenir la gran oportunitat de fer un pas més en la seva formació. Grácies al docent de l’assignatura, en Sergi Garcia, van poder escoltar i treure conclusions de la sessió que els hi va realitzar en Lluís.

La visita de l’actual preparador/readaptador físic del recentment ascendit Girona F.C, amb una àmplia experiència i en plena temporada, va ensenyar als alumnes com funciona un club d’aquestes dimensions, la feina en la planificació i execució del treball com a preparador físic.

El mateix docent, ens explica que va haver-hi una gran participació en la sessió, en la que van intervenir molts alumnes amb preguntes molt interessants i amb una actitud de deu, cosa que, tant a en Sergi com el mateix ponen, en Lluís, els va agradar molt.

Aquestes sessions moltes vegades són de gran ajuda per poder aprofundir en el tema i per trobar-hi una sortida més practica i real. Per als alumnes de quart, que ja són amb mig peu al món laboral, al postgrau o al màster, poder fer un seminari com aquest dòna un punt de qualitat i de ganes per seguir formant-se i treballant.

IMG_4592

 

Nou parc urbà de Salut al TecnoCampus!

Salut 2

El passat dijous dia 26 d’Octubre vàrem viure una gran jornada d’activitat física, gràcies a la inauguració del nou parc de Salut instal·lat a l’entorn del TecnoCampus.

Una cinquantena de persones es van apropar al parc per veure les noves instal·lacions. El parc consta de dos circuits, un circuit de Wellness amb 7 aparells, dos d’ells per treballar l’aparell cardiorespiratori, i els altres cinc per treballar l’enfortiment muscular i la flexibilitat. En l’altre circuit, l’esportiu, podem trobar diferents aparells repartits pel passeig marítim on poder treballar la força, l’equilibri o la flexibilitat.

L’acte, on van assistir l’alcalde i els regidors i tècnics de Salut i Esport de l’Ajuntament de Mataró, va començar amb una visita pels circuits, guiada i supervisada per una vintena d’alumnes voluntaris del Campus Saludable. Dins del grup de voluntaris, els alumnes de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE), ajudats pels altres companys del Campus, han estat els dinamitzadors de l’activitat, ensenyant a tots els assistents el funcionament dels aparells. També van dinamitzar una sessió d’estiraments i una sessió de running. Els assistents també van poder gaudir d’una sessió de Chi Kung.

????????????????????????????????????

El TecnoCampus, que imparteix tres graus relacionats amb l’àmbit de la Salut, vol incentivar els hàbits saludables a tota la comunitat d’estudiants i treballadors del centre universitari i del parc empresarial. El projecte “Campus Saludable”, treballa perquè la comunitat universitària tingui a l’abast les màximes facilitats per poder tenir un estil de vida més saludable.

La Dra. Alba Pardo, coordinadora del “Campus Saludable” i professora del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, ens va contestar a aquestes preguntes:

  • Creus que el Campus Saludables és d’ajuda per a la comunitat TecnoCampus?

Sí, el Campus saludable vetlla per promocions hàbits saludables tant als estudiants com als treballadors del Tecnocampus.

Accions com oferir alternatives de menús saludables al restaurant o a la cafeteria, oferir varietat de productes saludables a les màquines expenedores, tallers  de formació en hàbits saludables així com campanyes d’educació en salut són algunes de les accions del Campus Saludables que ajuden a prendre consciència sobre el propi estil de vida i ajuda a incorporar aquests hàbits saludables al dia a dia. D’aquest manera ajudem a sumar més salut, tant a nivell físic, mental com social.

A més a més, els estudis científics recents mostren com les persones que adopten un estil de vida saludable tenen més vitalitat i energia, millor rendiment acadèmic i productiu, millor atenció i concentració.

  • És una oportunitat per als alumnes del TecnoCampus el fet de poder participar en el Campus Saludable?

Participar en la Comissió Campus Saludable és una oportunitat per tots aquells estudiants que els hi interessi la salut i  un estil de vida saludable i vulguin transferir els seus coneixements en situacions reals dintre la comunitat universitària i població de Mataró.

La transversalitat de la Comissió compta amb la participació d’alumnes de tots els graus i això permet que ells i elles creïn projectes comuns i visquin experiències més enriquidores organitzant i dissenyant accions des de diferents perspectives en situacions reals.

Els alumnes poden formar-se com agents de salut mitjançant un curs de formació de la Fundació Prevenció Àmbit i l’Agència Catalana de Salut Pública que els apodera per poder dissenyar i dinamitzar campanyes de salut.

Especialment els estudiants de CAFE tenen una gran oportunitat dintre el Campus Saludable per posar en pràctica els seus coneixements relacionats amb l’activitat física i la salut i dissenyar i dinamitzar accions amb població i situacions reals al Parc Urbà de Salut Tecnocampus. Són els principals assessors en com adoptar i mantenir un nivell d’activitat física, així com els principals professionals esportius al campus. A més a més, el fet de participar amb altres estudiants permet que ells i elles s’enriqueixen de noves competències i puguin crear projectes d’activitat física, esport i salut més innovadors i transversals.

????????????????????????????????????
Alumne de CAFE ensenyant el funcioanement d’un dels nous aparells instal·lats.

Podríem definir aquest parc de salut, com un gimnàs gratuït en l’entorn natural dels voltants del TecnoCampus, obert per a tot el públic, sense tenir en compte l’edat ni el nivell de condició física.

És una gran oportunitat per als ciutadans de Mataró de poder tenir una millora en el nivell d’activitat física, reduir el sedentarisme i millorar el benestar social.

Seleccionem bé els exercicis a l’hora d’entrenar?

Aquesta va ser la pregunta que molts alumnes de tercer de CAFE es devien fer el passat dia 4 d’Octubre. El Dr. Jorge Garcia els hi va realitzar una ponència d’una durada de 2 hores, sobre la selecció d’exercicis en l’entrenament funcional.

 

En Jorge, doctorat per la Universitat de Barcelona, també exerceix de docent dins de l’escola de Ciències de la Salut del TecnoCampus en l’assignatura de “Teoria de l’entrenament I” del grau en CAFE i la doble titulació, i en l’assignatura optativa “Entrenament funcional”. També es docent del Màster en “Entrenament personal i readaptació fisicoesportiva”.

El podem trobar com a docent en el Màster RETAN (Rendiment esportiu: Tecnificació i alt nivell) de l’INEFC de Barcelona. Fora de la docència, treballa com a preparador físic en les categories inferiors de la selecció espanyola d’hoquei herba.

 

Dins del marc de l’assignatura de “Teoria de l’entrenament II”, el docent Gerard Carmona, va convidar a en Jorge perquè fes una pinzellada dels erros més comuns en la selecció d’exercicis i també expliques als alumnes quins són els exercicis amb els quals podem treure més rendiment als nostres esportistes.

En Jorge va fer rumiar i debatre a tots els alumnes presents a l’aula, amb la seva presentació activa i participativa, va enganxar a tots els alumnes a interactuar en la presentació donant opinió i debatent temes molt interessants. Va explicar un amplíssim ventall d’exercicis, amb els seus pros i contres, i ens explicava diferents maneres de realitzar-los de forma òptima i sense causar cap lesió a l’esportista.

Al finalitzar la ponència, en Jorge ens responia a aquestes dues preguntes:

  • Que esperes que els alumnes aprenguin de la ponència?

Que els alumnes aprenguin els avantatges de l’entrenament funcional respecte a l’entrenament “clàssic” de gimnàs.

  • Creus que has induït a la reflexió als alumnes?

Sí. Es van crear dubtes durant la classe, donat que va haver-hi moltes preguntes. Hi ha moltes coses que donem per fet que són d’una manera determinada i quan ens diuen que no són exactament així, ens trenquen els esquemes.

 

En Gerard Carmona, docent de l’assignatura, li agrada apostar per aquestes activitats extres però alhora, relacionades i enriquidores del tema estudiat. Pensa que és una gran manera de complementar l’aprenentatge dels continguts de l’assignatura i per això ben aviat tornarà a convidar a un altre ponent.

El nedador olímpic Aschwin Wildeboer visita els estudiants del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport

foto visita 1

El passat dilluns 25 d’ Abril, el nedador català Aschwin Wildeboer, nascut a Sabadell i de pares holandesos, va visitar als alumnes del Grup 1 de la Doble titulació de CAFE i aquest dilluns 30 de Maig ho ha fet amb els alumnes de el Gruo 2 de Doble titulació i als dos grups de CAFE, a l’assignatura d’esports individuals.

 L’Aschwin, de 30 anys, es nedador olímpic i ha aconseguit diversos rècords del món en 100 metres esquena i va aconseguir la medalla d’argent al Mundial de Dubai 2010 en 50 metres esquena i la medalla de bronze al Mundial de Roma 2009. Campió d’Europa, rècords d’Europa, rècords d’Espanya són part dels seus èxits durant tota la seva carrera esportiva.

 Durant la seva visita els alumnes han pogut gaudir de la seva presència, escoltant els seus consells, veient les seves execucions i finalment xerrant amb ell una estoneta sobre les seves experiències.

 Els objectius d’aquesta activitat són que els alumnes vegin en viu el model tècnic d’un nedador d’elit internacional, que li puguin preguntar qualsevol dubte sobre els aspectes tècnics, que rebin instruccions específiques per corregir moviments i que puguin xerrar i fotografiar-se amb ell una estoneta.

 En Sergi Garcia, professor de l’ assignatura, aposta per aquestes activitats, donat que creu  són molt enriquidores pels alumnes i al mateix temps li donen un valor afegit a la qualitat dels nostres graus i ja està pensant ja en el “personatge” que podria convidar el curs vinent.

 La meva experiència personal desprès d’aquest 4anys de grau, també hem diu que aquest tipus de visites, són molt interessants i profitoses per l’alumnat, donat que és tracta d’esportistes d’alt rendiment amb els quals, alguns de nosaltres, esperem poder estar treballant a la llarga, i conèixer les seves experiències, sempre és una motivació extra per a voler seguir adquirint coneixements i sumar aprenentatges.fotos 3

 

 

Manifestacions bàsiques de la motricitat.

blooocManifestacions Bàsiques de la Motricitat; Aquest és el nom que rep una de les assignatures relacionades amb el desenvolupament motor de l’ humà, que es cursa dins del segon  trimestre del primer any de CAFE.

Aquest curs els docents són en Lluís Albesa i en Manuel Garnacho.

Quins són els continguts que es tracten aquesta assignatura? Doncs bé, en Lluís ens explica que l’ assignatura la podríem dividir en dues parts;

  • Una on s’ estableixen quines són les bases per a fer un estudi de les habilitats motrius i el seu desenvolupament, és a dir en llenguatge col·loquial; que és allò en què ens hem de fitxar per a poder estudiar una habilitat motriu com és caminar, saltar, corre, etcètera (no tothom camina, salta i corre igual al llarg de la seva vida) i com es desenvolupa aquesta habilitat al llarg de les etapes evolutives de la persona.
  • I en l’ estudi en concret de les habilitats motrius bàsiques; en la seva valoració, en el seu desenvolupament i en la seva construcció de tasques que faciliten la millora o desenvolupament de l’ activitat.

Al llarg del trimestre els alumnes han anat realitzant diferents seminaris; aquests seminaris a part de ser una eina avaluativa, han servit per dur la part teòrica a la practica, en Lluís ens explica que ho fent-ho així si l’ alumne els realitza bé, sabent el què i el perquè, facilita molt la comprensió dels conceptes.

Des del meu punt de vista com a estudiant de CAFE i com a futura professional, trobo que és una assignatura molt important i bàsica en la formació de qualsevol CAFE, donat que es basa en l’ estudi de les habilitats bàsiques de l’ humà; Aquestes habilitats bàsiques combinant-les es converteixen en habilitats més complexes i específiques tant de modalitats esportives concretes com d’ accions que es duen a terme dins la vida quotidiana.

Jo vaig poder tenir l’ experiència d’ aplicar els coneixements que anava adquirint al llarg de l’assignatura dins l’ àmbit de la docència fent sessions d’ escola esportiva a nens i nenes de P3 d’ un club esportiu . Allà vaig poder observar com tots els estadis de desenvolupament de les habilitats que estudiàvem a classe, es donaven en els nens i de com aquest evolucionaven amb l’ ajuda de tasques que facilitaven l’ aprenentatge i el desenvolupament de l’habilitat, però també he pogut experimentar com aquesta assignatura és transversal a molts altres àmbits;

Des de l’ observació de persones grans, que a causa del desgast físic han tingut modificacions del seu patró motor, fins a equips de rendiment on en treballar les habilitats motrius bàsiques de manera concreta, es milloraven les habilitats específiques de l’ esport.

Nèstor Serra ; TACFIT i Mètode Hipopressiu

 TACFIT i Mètode Hipopressiugrup

Un altra experiència pels alumnes d’ Activitat Física a la Sala de Fitness a la classe de l’ Alba, de la mà d’ un gran professional de l’ esport com és el Nèstor Serra.

En Nèstor és un gran professional amb moltíssims coneixements i experiència dins del món de l’ Activitat Física, actualment es entrenador, gestor i propietari del centre LUDUS de Barcelona i va venir al Tecnocampus per tal de poder compartir amb els alumnes de 3er el seu coneixement de dues modalitats; els abdominals hipopressius i el TACFIT.

El TACFIT es un programa d’ entrenament que esta basat en la fluïdesa del cos i la mobilitat articular, en el treball de força amb el propi cos i amb les Clubbells ( un tipus de pesa específica en forma de maça) i en el treball compensatori basat en Prasara Yoga. La seva prioritat principal es la salut de la persona que ho practica seguit del rendiment.

Pel que fa al mètode hipopressiu; es tracta d’ una gimnasia abdominal creada a la dècada dels 80 pel fisioterapeuta Marcel Caufriez. És una tècnica per a treballar la faixa abdominal i el sol pèlvic. El seu treball té nombrosos beneficis tant pel que fa a estètics; com serien la reducció del perímetre de la cintura, com relacionats amb l’ augment de la qualitat de vida, com seria la reducció de l’ incontinència urinària.

En Gerard Niño ens explica que la sessió que va dirigir en Néstor Serra va tenir dues vessants;

  •  Un breu resum i demostració del que és el TACFIT
  •   Una sessió del mètode hipopressiu.

Aquesta última part va incloure una part teòrica del perquè i l’ importància d’ aquesta tècnica i després van fer una classe pràctica d’ aquest tipus de entrenament abdominal.

Hipopressius Nestor

La meva promoció , el curs passat també vam poder gaudir de la visita del Néstor i de la seva professionalitat, recordo que va ser una classe molt profitosa i interessant on també vam poder conèixer de les mans d’ un expert en què consistia el mètode hipopressiu.

Trobo molt interessant que docents com l’ Alba, a més a més de fer-nos classe on ens transmetin els seus coneixements, ens portin diferents professionals de diferents àrees i que aquest puguin compartir amb nosaltres petites pinzellades de la seva especialitat, com ha estat el cas del Nèstor i les altres visites que han rebut els alumnes d’ aquesta assignatura.

ELS ALUMNES DE CAFE AL BOX DE CROSSFIT MATARÓ

crosfit3 Un altra experiència pels alumnes de CAFE dins l’ assignatura d’ Activitat Física a la Sala de Fitnes ; van visitar el Box de Crossfit de Mataró dirigit entre d’ altres per Ivan Rosa i Victor Fontseca, el box es troba molt a prop del Tecnocampus i està equipat amb tot el material necessari per a realitzar qualsevol exercici relacionat amb el croosfit. En què consisteix aquesta modalitat?

  • És mètode que ajuda a les persones a millorar la seva condició física a partir de moviments funcionals realitzats a alta intensitat on els entrenadors s’ encarreguen de garantir la Técnica i realitzen les correccions oportunes per a prevenir i evitar lesions.
  • Es tracta de diferents rutines les quals les descriuen en una pissarra i es poden anar seguint.
  •  És un treball que acostuma a fer-se en grup; Durant el dia, es programen els entrenaments i cadascú tria a quin grup vol/pot anar segons la franja horària que més convingui. A partir d’allà, toca entrenar.
  • La motivació, l’autosuperació i el treball en grup fan del crossfit una modalitat d’entrenament competitiva però sobretot diferent a altres sistemes més pautats.

Els alumnes van iniciar la sessió pràctica fent un tastet de la màquina de rem i un treball amb el propi pes corporal i seguidament es van dividir en dos grups;

Un que va treballar a la zona de barres; on mitjançant exercicis de balanceig van simular una progressió per a fer el pull-up. I l’ altre grup va realitzar el que seria la progressió per a realitzar el pes mort. Tot seguit se’ls va proposar un sistema per treballar per parelles amb un plybox; una mena de coixí de suport per a realitzar abdominals; el treball va consistir en realitzar les series que es proposaven dins el menor temps possible.

També van fer un tast de l’ aprenentatge dels moviments d’ halterofília aplicats al crossfit, un tast de moviments de la gimnàstica artística aplicada a l’ entrenament de crossfit i un mini Wod ( Work Of The Day)

Mercè Gil, alumne que va viure l’ experiència ens explica que la rebuda va ser molt agradable , que totes les progressions van estar molt ben explicades i desglossades al detall amb el Víctor i en Ivan, tècnics del box exemplificant-ho en cada moment. Ella destaca l’ ambient “ de tu a tu” que es va formar amb ells al final de la sessió, que va donar lloc a un torn obert de preguntes on va haver-hi força participació. En línies generals el crossfit va agradar als alumnes; van trobar l’ experiència molt enriquidora, donat que es tracta d’ una nova tendència cada cop més coneguda dins del molt del fitness per tant troben que és important haver-la conegut de la mà de professionals i haver tingut un tast de tot allò que ofereix la modalitat.

ACTIVITAT FÍSICA ADAPTADA

Els alumnes amb l’ Adriàn durant la pràctica de bàsquet adaptat.

 

ACTIVITAT FÍSICA ADAPTADA AMB L’ ADRIÁN GARCÍA.

L’ Adrián García es el docent que s’encarrega aquest curs de impartir l’ assignatura d’ Activitat Física Adaptada dins del grau de CAFE i l’ objectiu d’ aquesta entrada al bloc, havent parlat amb ell i amb els seus alumnes, es explicar-vos en que consisteix l’ assignatura, que es el que estan aprenent i com l’ estan vivint els alumnes.

L’ Adrián a més a més de graduat de CAFE ha realitzat màsters relacionats amb l’ alt rendiment esportiu, la tecnificació i els esports col·lectius, es Entrenador Nacional d’ Atletisme, i Tècnic Nivell I d’ Snowboard , esta acabant el doctorat per la UB i l’ INEFC de Barcelona i pel que fa a la seva pràctica esportiva ha practicat arts marcials Fútbol i a nivell internacional; atletisme adaptat i actualment competeix en l’ Snowboard.

Es el primer any que esta com a docent al Tecnocampus i el seu objectiu es que els alumnes al finalitzar la seva assignatura acabin tenint una visió amplia de les diferents discapacitats que existeixen en el món esportiu i sàpiguen quines són les orientacions metodològiques i els beneficis de l’esport en aquest tipus de col·lectius, a més a més de què els alumnes puguin tenir l’ experiència de realitzar diferents pràctiques d’esports per a persones amb discapacitat.

Els alumnes estan realitzant  diferents tasques que els estan servint tant per ser avaluats com per a tenir experiències pràctiques com;  jugar a bàsquet adaptat, practicar el Goalball (esport paralímpic creat específicament per a persones amb deficiències visuals) i poder posar-se dins la pell de diferents col·lectius amb discapacitats.

L’ Adrián ens explicava que actualment pel que fa a l’ activitat física adaptada no existeix una regulació legislativa forta, fet que fa que fa que les sortides professionals relacionades amb aquesta matèria siguin molt amplies; l’ educació, la preparació física, la readaptació funcional, tot relacionant-ho amb persones amb discapacitat; la por i el desconeixement pel que fa al tema fa que siguin pocs els llicenciats en CAFE motivats en ajudar aquest tipus de col·lectius i l’ Adrián a través de la seva experiència i les seves classes  te l’ objectiu de treure aquest temor i posar a l’ abast de l’ alumne les eines per a poder ser un professional dins d’ aquest àmbit i treballar amb aquest col·lectiu.

Els alumnes amb els quals he pogut parlar sobre l’ Adrián tots han coincidit en una frase; “ es un crack” i s’ han mostrat molt contents amb el que els esta transmetent , la seva implicació , els coneixements que els estan donant i en com van gaudint sessió rere sessió.

Esperem que les 5 setmanes que els queden d’aquesta assignatura segueixin sent igual de profitoses i l’ alumnat acabi de gaudir-les com estan fent fins ara.

Activitat Física, Embaràs i Post part a CAFE: Sessió de Marta Puigdomènch

ACTIVITAT FÍSICA, EMBARÀS I POST PART A CAFE: SESSIÓ DE MARTA PUIGDOMÈNECHmamifit 1

Dins l’oferta d’optatives del grau de CAFE de l’ESCST hi ha l’optativa d’Entrenament Funcional Avançat. Els continguts d’aquesta assignatura estan relacionats amb el treball de força, la valoració funcional, la integració d’activitats dirigides als objectius específics i l’adaptació de l’entrenament als grups poblacionals.

Un dels grups poblacionals que vàrem tractar el passat 27 de gener va ser el d’embarassades i post part i per això vam rebre la visita d’una gran professional en aquest àmbit; la Marta Puigdomènech Aliberch. La Marta, llicenciada de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport per l’ INEFC Bcn, i amb un màster de readaptació a l’esforç de la FUB,  és una professional dins l’àmbit de l’activitat física en l’embaràs i el post part i a més a més és la directora de l’empresa MAMIfit a Sabadell i Sant Cugat. La classe es va basar en una petita lliçó teòrica i una part pràctica. A la teòrica vam tractar;

  • Allò que era important que tinguéssim en compte si treballàvem amb embarassades; com la diàstasis abdominal, el sòl pelvià i la postura.
  • El tipus d’entrenament que havíem de realitzar  durant l’embaràs ; exercicis que incloguin mobilitat tenint en compte la postura, força i exercicis cardiovasculars.
  • I que és el que havíem de tenir en compte del post part; la reprogramació de la faixa abdominal, la postura, el sòl pelvià, progressió d’exercicis, etcètera.

A la part pràctica ens va fer una demostració del que seria un exemple d’un entrenament per a un grup d’embarassades tenint en compte tots els inputs treballats a la part teòrica: havíem de cuidar especialment la postura. El treball de la faixa abdominal s’havia de fer de manera indirecta i vam fer els exercicis específics del sòl pelvià.

Personalment penso que la classe va ser molt profitosa per l’alumnat de CAFE. Sí que és cert que per a ser especialista en Activitat Física en l’embaràs, a més a més de la titulació de CAFE és necessari que el professional tingui formacions o coneixements més amplis que els que se’ns va poder transmetre durant la sessió. Però sí que ens va donar les eines i les bases per tal de que si com a graduats de CAFE, que ho serem a partir del juliol, ens dediquem a l’entrenament i ens trobem a una dona embarassada, tinguem un punt d’ inici i sapiguem per on començar.

Agraïr a la Marta tant els coneixements i l’experiència dins l’àmbit que va compartir amb nosaltres, com la professionalitat que va saber transmetre durant la sessió.

mamafit5 mamifit4 mamifit5.jpg

 

Activitats Aquàtiques

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alumnes del curs anterior en una sessió

Aquest segon trimestre els alumnes de 1er de CAFE s’inicien dins del coneixement del medi aquàtic a través de l’assignatura d’ activitats aquàtiques.

La finalitat d’aquesta assignatura és poder experimentar i conèixer les característiques i les diferents possibilitats que ens ofereix el medi aquàtic, com són les habilitats motrius dins l’aigua, així com proporcionar a l’ alumne les eines per dissenyar i planificar programes aquàtics amb un objectiu educatiu, de salut o recreatiu.

Els alumnes en finalitzar l’assignatura sabran respondre a diferents qüestions que se’ls puguin plantejar durant el seu futur desenvolupament professional com quines són les propietats que té el medi aquàtic, les propietats de l’aigua per a la salut, quines són les característiques principals de diferents programes d’ activitat física al medi aquàtic i com dissenyar-los, entre d’altres.

Es tracta d’una assignatura que si els alumnes són capaços d’aprofitar, a més a més de gaudir-la, la podran aplicar en diferents àmbits del món del fitness, wellnes ,esport recreatiu i educatiu;  donat la quantitat de programes aquàtics que existeixen; els educatius, els competitius, els recreatius i els de salut.

Un dels treballs grupals amb el que seran avaluats els alumnes serà haver de dirigir una sessió que hagin preparat prèviament relacionada amb l’activitat física dins el medi aquàtic; serà un dels primers cops on els estudiants podran posar-se en la pell d’ un professional per tal d’ experimentar de primera mà el que és dissenyar i confeccionar una sessió i haver de posar-se davant d’ un grup per dur-la a terme, un examen grupal que és una bona oportunitat perquè l’alumne es desenvolupi i es posi en una situació real.

Les docents que imparteixen aquesta assignatura són l’ Esther Mur ; fisioterapeuta i doctora en ciències de l’ Activitat Física i l’ Esport, professional dins de l’ activitat física per a la salut, el medi aquàtic i la teràpia aquàtica ( hidroteràpia- hidrocinesteràpia) i l’ Alba Pardo ; doctora en ciències de l’ activitat física i l’ esport, professional en Activitat Física per a la Salut , fitness i fitness aquàtic. Totes dues ja serà el 4rt any que realitzen aquesta assignatura al Tecnocampus.

Com a ex-alumne d’ aquesta assignatura i d’ aquestes docents destaco les ganes i professionalitat que van saber transmetre i com vam gaudir i aprendre a mesura que es desenvolupaven les sessions. Esperem que els alumnes de 1er també gaudeixin i aprenguin durant la realització d’aquesta assignatura.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alumnes de cursos anteriors