Aquest dijous 10 de gener s’han obert les inscripcions als 58 cursos en format Mooc que inauguren la plataforma MiriadaX, orientada al món iberoamericà amb 1.232 universitats de 23 països diferents que representen un total de 14,3 milions de professors i estudiants.

Aquesta plataforma de Moocs impulsada per Universia, pretén donar cobertura al mercat dels Mooc en llengua castellana, seguint els passos de plataformes més consolidades com Cousera, una plataforma que compta ja amb més de 2,267,658 d’estudiants inscrits, o d’Edx, la iniciativa pionera sorgida de la col•laboració entre el Mit i Harvard.

MiriadaX

En el marc del “I Premi MECD-Telefónica-Universia” que premiarà el millor curs Mooc que formi part de MiriadaX, hi trobem una proposta sorgida de la col•laboració entre la Universitat Pompeu Fabra i el Tecnocampus Mataró que es tradueix en un curs anomenat “Innotools: Transforma tu idea de negocio”. Aquest projecte s’està forjant a partir de la proposta de dos docents de l’Escola Universitària del Maresme amb el suport de la Unitat Tecno-Didàctica i el CQUID, dues unitats d’innovació docent.

Del Business Plan al Business Model Canvas

“Durante décadas, y aún hoy, todo proceso emprendedor va acompañado de la necesidad de proyectar el futuro. El Business Plan ha sido y es la herramienta que los emprendedores utilizan para analizar el mercado, la competencia, la oportunidad o calcular nuestros posibles gastos y seguros ingresos, proyectándolos en el futuro. Abordaremos el reto de formular una propuesta de valor innovadora gracias al ejercicio de empatizar con las necesidades del cliente y del usuario final a través del Mapa de la empatía, así como generando una visión integradora y de conjunto, de todos los elementos clave que forman parte de un modelo de negocio.

Gracias al Business Model Canvas aprenderemos a “Trabajar un modelo de negocio con los ojos del cliente” lo que nos permitirá descubrir nuevas oportunidades.”

Encara no t’hi has apuntat? Aprofita que encara hi ets a temps!

Innotools from Unitat Tecno-didàctica on Vimeo.