El poder (econòmic) de la TV

A Corea del Sud, un programa de prestigi de la TV està revolucionant, encara més, la visió que tenen els coreans de la ciutat de Barcelona. A “Avis sobre les flors” –així es diu el programa-, uns famosos del país de diferents edats arriben a una ciutat del món, sense cap mena de preparació prèvia i han de fer-se camí sense cap coneixement de l’idioma ni suport que no sigui el de persones anònimes que ajuden als forasters. La imatge que dóna la ciutat comtal i la seva gent és molt positiva. Per tant, no hi ha cap dubte que el programa farà augmentar el nombre de visitants coreans a Barcelona (ara son un 21.000) i demostrarà una vegada més el poder que un programa de TV té sobre el desenvolupament d’un sector econòmic, en aquest cas, el turisme. Caldrà confirmar si el programa de TV fa incrementar el nombre de visitants d’aquest país, però de ben segur que es tornarà a confirmar el poder econòmic del mitjà televisiu.

Jordi Mas

Publicat per Jordi Mas

És doctor en biologia per la UB, Màster en Biotecnologia per la UAB i Màster en Business Administration (MBA) per ESADE-Barcelona. És co-autor del llibre “10 Passos per ser una Universitat Emprenedora”editat en el marc de la Xarxa d'Emprenedoria Universitària. Soci director d'una empresa de consultoria en innovació i generació d'idees. Durant 13 anys va ocupar diversos càrrecs a la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, especialitzant-se en l’àmbit de la divulgació científica. Va ser el creador el 1996 de la Setmana de la Ciència a Catalunya, esdeveniment que continua en funcionament després de 16 anys. Professor d'Emprenedoria i d'Innovació al Grau de Mitjans Audiovisuals (GMA) de l'EUPMt. Tutoritza projectes de creació d'empreses a la Preincubadora CUB del TCM. També és professor al Màster de Bioenginyeria del IQS, Universitat Ramon Llull.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *