Arribats al mes de Juliol, encara tenim diversos projectes en ple rendiment: el desplegament dels programes semipresencials que entren en funcionament al primer trimestre del proper curs acadèmic o el reportatge de l’escola emprenedora.

Una de les missions de la UTD és crear una xarxa de capital cognitiu que permeti identificar al Tecnocampus com a un centre de creació i producció de coneixement. En aquest sentit, es duen a terme un seguit d’actuacions orientades a organitzar i difondre el capital cognitiu del Tecnocampus.

Actes i espais a Pinterest

La xarxa de difusió estructurada ja compta amb els següents àmbits i amb les següents dades:

  • Espai a la pàgina web del TCM: Espai institucional que serveix de hub per als diversos recursos que tenim. Aquest espai és essencialment estàtic i informatiu.
  • Bloc de la UTD: Dins de la xarxa de blocs del Tecnocampus, vam ser un dels blocs que van participar en el llançament inicial de la plataforma. Des del 17 d’octubre de 2011, quan es va inaugurar el bloc , hem publicat 49 entrades amb un total de 11.175 pàgines vistes . Aquest espai s’ha convertit en la principal via de difusió del que fem i està en constant evolució.
  • El canal de vídeo: Des del curs 2010/2011, tots els materials que produïm a la UTD els publiquem i els classifiquem al servei de vídeos de Vimeo . En aquest espai hi tenim 338 vídeos publicats organitzats en dos canals i 21 àlbums . En l’últim any, els vídeos publicats han estat vistos més 11.000 vegades. Aquest espai és el repositori de recursos audiovisuals.
  • Existeix també un perfil a Youtube en el que s dipositen continguts de forma temporal sigui, o pel volum de càrrega setmanal del compte de Vimeo o per a vincular-los a presentacions Prezi.
  • Perfil a Twitter: També des del curs 2010/2011, es va crear un perfil en aquesta xarxa social amb els objectius de poder difondre el que fèiem i de poder interactuar amb els usuaris de manera més directe. Cal tenir en compte que quan vam crear aquest perfil encara no teníem bloc i, per tant, aquesta era la nostra principal via de difusió. Amb el temps, aquest canal s’ha anat acostant més a la part participativa i per la que, entre d’altres, s’ha donat resposta a dubtes i comentaris acadèmics d’estudiants o s’ha interactuat amb persones que han participat en actes i activitats al voltant del TCM. Actualment , comptem amb 181 seguidors arrel de 377 tweets realitzats.
  • Perfil a Prezi: El perfil de la UTD en aquesta plataforma obeeix al servei que també s’ha ofert de suport al PDI a l’hora d’elaborar alguna presentació. En aquest sentit, hi trobem algunes de les presentacions elaborades per a assignatures o actes concrets tant en els que la UTD hi ha participat directament com en els que la UTD n’ha elaborat la presentació.
  • Perfil a Pinterest: Aquest perfil ha estat creat aquest curs acadèmic amb dos objectius. Per una banda, explorar aquesta xarxa social que ha crescut exponencialment des de la seva aparició i que representa un híbrid entre el que pot ser un repositori de continguts audiovisuals i un espai de participació. En aquest sentit, el segon objectiu és precisament aquest, convertir-lo en un espai on tenir els recursos gràfics que usem, per exemple, en el bloc, a l’hora que disposem d’un espai més de difusió del que es fa al TCM.
  • Perfil a Calaméo: El darrer lloc en aterrar ha estat aquesta eina de publicació de documents a la xarxa. Semblant al ja conegut Issuu però amb l’avantatge que permet inserir codi embedit. En aquest espai hi anirem publicant aquells documents i guies en format de text però amb l’afegit de poder-hi alternar continguts multimèdia.

Seguim treballant per fer que aquest projecte tingui cada dia més sentit.